22 mars 2015

Vallentuna - Stockholms läns enda vinterkommun

När alla andra kommuner ägnade lördagsmorgonen till att sopa bort 3 centimeter snö på sina fotbollsplaner för att barnen skulle kunna spela matcher mot lag från länets alla hörn så tittar Vallentuna på med armarna i kors och sjunger "ja se det snöar, ja se det snöar, det var ju lustigt att se...".

För den som undrar kan jag meddela att resten av stockholmsfotbollen garvar läppen av sig när de hör om vad som händer i Stockholms enda kvarvarande vinterkommun.

Vad jag tycker kan man läsa i mitt inlägg 12 januari. Ett inlägg som tydligen gjorde många både ledsna och upprörda eftersom man anser att jag och fotbollen är orättvisa i vår kritik.

Jag tittar avundsjukt på alla andra kommuner som oberoende av politiskt styre anser att barnen ska ha möjlighet att spela fotboll efter vårdagjämningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar