30 juli 2021

Månadsbrev juli 2021

När röken skingrat sig efter ”Den andra Midsommarkrisen” och Stefan Löfven till slut kunde återinträda som statsminister utan att det behövdes något extra val så tror jag att de flesta av er kände en lättnad, inte för att vi skulle behöva kampanja i juli och augusti, utan kanske mest för att det i dessa tider behövs en handlingskraftig regering som kan lägga all sin kraft på arbetet med att återstarta Sverige efter pandemin. Som jag skrev i min förra månadsbrev så är den stora utmaningen för Stefan att få igenom en budget i höst, något som har blivit ännu svårare än tidigare år efter att Liberalerna valt att liera sig med sina forna allianspartners Moderaterna och Kristdemokraterna samt att man öppnat upp för samtal och samarbete med Sverigedemokraterna, något som sågs som helt omöjligt för några år sedan.

När det gäller den lokala politiken så har den under juli fått den vila som den behöver. Och för er som haft möjlighet till ledighet så hoppas jag att ni fått den återhämtning ni behövt. Till er som inte haft möjlighet till ledighet utan jobbat för att hålla igång landet och kommunen vill jag rikta ett stort tack och att ni får den vila ni behöver senare i år.

Kyrkovalet i september börjar närma sig och förberedelserna pågår. Bl.a. så är våra lokala trycksaker färdiga (länk till vårt lokala program, samt det övergripande valmanifestet/programmet från Partistyrelsen), så nu vi väntar otåligt på att få ”sparka igång” kyrkovalrörelsen och att få börja träffas på riktigt för att genomföra samtal och andra kampanjaktiviteter.

Tillsammans för ett bättre Vallentuna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar