05 november 2013

20 mm nederbörd idag

Regn i november är inget man blir glad av. Men de miner jag mötte igårkväll var ännu bistrare. Nu var det inte mig minerna var ägnade åt när jag mötte en stor del av Vallentunas idrottsföreningar. Nej minerna var resultatet när man nu börjar förstå konsekvenserna av sammanslagningen av fritid- och kulturförvaltningarna.

Det jag fick höra var i stort sett bara molltoner om att ingen på den nya förvaltningen vill lyssna eller förstår föreningarnas behov. Att nya pålagor i form av hyreshöjningar är att vänta gjorde inte humöret bättre.

Men när det ser som värst ut kan det bara bli bättre. För känner jag mina föreningsvänner i Vallentuna rätt, så kommer man inte lägga sig platt, utan man kommer bjuda hårt motstånd ända till slutsignalen, det är jag säker på.

Precis som man sjunger "you'll never walk alone" på Liverpools matcher så är inte Vallentunas alla ideella ledare ensamma, eftersom jag kommer att stötta på alla sätt jag kan och mer där till.

EN FÖR ALLA, ALLA FÖR EN!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar