16 december 2013

Julevangeliet enligt mig

Jag är så glad och stolt över de av mina vänner som engagerat sig i aktiviteter som "matkassen" och "basket brigade", m.fl.

Jag är så ledsen och arg över att mina vänner ska behöva engagera sig i aktiviteter som "matkassen" och "basket brigade", m.fl.

Jag bor i ett av världens rikaste länder. Att det finns fattigdom här ibland oss är något jag skäms för.

Jag vill bo i ett land där ingen ska behöva tigga eller be om mat för dagen.

Det landet finns om vi slutar tänka med plånboken och istället tänker med vårt hjärta.

SOLIDARITET!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att du tar upp detta. Nu samlar man in julklappar till behövande svenska barn!? Att det har gått så långt i Sverige att vi gör insamlingar . Att inte Sverige har råd med de sina. Hur låg skatt vill Alliansen ha? 0 %??

    SvaraRadera
  2. Sverige har råd att ta hand om sina. Det gäller bara att välja rätt styre som föredrar solidaritet via skattesedel och inte via allmosor från grannen (i jultid).

    SvaraRadera