13 december 2013

Rapport från mitt andra nämndmöte!

Allt var lugnt tills det var dags för dagens huvudnummer. Då meddelades att kommunledningen beslutat att frågan om höjning av taxor och hyror ska fattas av kommunfullmäktige.

Anledningen var att mina politiska motståndare förstått att man skulle förlora i nämnden och så får det ju inte gå till tyckte de.

Alltså vad göra tänkte ledningen - jo, vi omyndigförklarar nämnden genom att ta ifrån dem ett ansvar som fullmäktige har beslutat att nämnden ska.

Det känns lite som i sandlådan på dagis, man är gärna med och leker, men när man upptäcker att man håller på att förlora så ändrar man på reglerna.

Nu kan man kanske tycka att det inte gör så mycket, men tänker man lite extra så inser man att det är ett stort ingrepp i den demokratiska processen. Det närmaste jag kan komma på i jämförelse är skenprocesserna i Nordkorea.

JAG KOMMER ALDRIG VIKA NER MIG FÖR DIKTATURENS KREATUR!

2 kommentarer:

  1. Heja Jerry! På dom bara...
    Du o Lasse Barkas. Det blir kul...

    SvaraRadera
  2. Ja jösses vad man känner igen sig! Bra jobbat Jerri!

    SvaraRadera